Concerten

aankondiging ‘Toost & Troost’

By 18 september 2023november 1st, 2023No Comments

Ook de wetenschap is het erover eens, het troostend vermogen van muziek kan niet overschat worden. Volgens muziekpsycholoog Waldie Hanser biedt muziek zelfs meer troost dan huilen, eten en troost zoeken bij iemand anders. Worden baby’s immers niet tot rust gebracht door de zingende mama aan hun wiegje? Muziek klinkt prettig in de oren, we vinden het mooi en het verbindt ons. Het is dan ook meer dan logisch dat het Wevelgems Harmonieorkest actief wil meewerken om van Wevelgem een troostgemeente te maken. Daarom organiseert de vereniging op zondag 22 oktober (de troostmaand) een aperitiefconcert ‘Toost & troost’. Dit gaat door om 10:30 in het Cultuurcentrum Guldenberg. De toegangsprijs wordt op een democratische 10 € gehouden. Voor kinderen onder 12 jaar is het gratis.