Concerten

benefietconcert

By 8 januari 2023oktober 29th, 2023No Comments

Na drie jaar Covid-perikelen sluit het Wevelgems Harmonieorkest terug aan met de traditie. Het jaarlijks benefietconcert. Telkens wordt het goede doel zorgvuldig geselecteerd. De betrokkenheid van één of meerdere leden en een groot plaatselijk draagvlak behoren tot de voornaamste criteria. De opbrengst wordt dit keer integraal geschonken aan ‘Het Ventiel’, een vereniging die zich inzet voor mensen met jongdementie. Door middel van groepsactiviteiten en de individuele inzet van vrijwilligers als buddy wordt gestreefd om levenskwaliteit en voldoening te behouden. Ambassadeurs van deze werking zijn onder andere Chilo Vanlerberghe, Rick de Leeuw en Jan Houtekiet. Deze heren waren meteen bereid om hun medewerking te verlenen aan dit evenement. Naar gewoonte wordt het een aperitiefconcert waarin beleving, relevante muziek en een toetsje duiding aan bod komt. Iedereen is van harte welkom op zondagvoormiddag 19 maart om 10:30 in het Cultuurcentrum Guldenberg te Wevelgem. De toegangskaarten zijn te verkrijgen via alle muzikanten van WHO en tickets@wevelgemsharmonieorkest.be. Ze geven tevens recht op één gratis aperitief in het cafetaria waar ook nog nader kennis kan worden gemaakt met de werking van ‘Het Ventiel’.